20/2/10
Μαργαριτάρια από Χοίρους.
To σουηδικό ανσάμπλ Flaskkvartetten ( Κουαρτέττο των Χοίρων) έχει ηχογραφήσει τον δίσκο με τον γενικό τίτλο Parlor Fran Svin(Μαργαριτάρια από Χοίρους).Το κομμάτι του δίσκου «Βρεγμένη γυναίκα ή Γυναίκα στην βροχή;» έχει χορογραφήσει,ο επίσης σουηδός, Μάτς Εκ.
In a world of fugitives
The person taking the opposite direction
Will appear to run away*.
T.S.Elliot
*The Family Reunion, Part II, SceneII.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
14 σχόλια:
Ένα «χμμμ...ενδιαφέρον» στα γρήγορα κ έφυγα
Ε-δεδαγκωμένη
Ε-δεδαγκωμένη,
Στα γρήγορα διότι είστε εξοικειωμένη με την γαλλική παιδεία και τα μουατιέ
πίτσας, σι ζε πε ντίρ.Είναι αντοράμπλ που έχετε καλή διάθεση.
Όχι Χοιροβοσκέ
Στα γρήγορα γιατί μπορεί να μου ξεφύγει καμιά άποψη κ να ερεθίσω τη δυσανεξία κάποιου σεβάσμιου αναγνώστη σας κ να χαλάσω έτσι το ωραιότατο πόστ σας :)
Ευχαριστώ ενθέρμως για τα κοπλιμάν αν κ διαισθάνομαι ότι με εργάζεστε ολίγον τί.
Ε-δεδαγκωμένη BL Σοκολάτα μ' ονοματεπώνυμο
Ε-δεδαγκωμένη,
Δεν σας εργάζομαι διόλου.Αντιθέτως, χαίρομαι να ανταλάσσω αστεία με ανθρώπους. Είναι βλέπετε μια κάποια λύσις στην "οικονομική κρίση" που θάγραφε κι ο Αλεξανδρινός ποιητής!
Βλ τσοκολέιτ κίσες:)
Παίρνω θάρρος κ ερωτώ:
- γιατί κρατά τους ώμους της σφιγμένους;
- γιατί φορεί προσωπείο ανέραστο κ ολίγον μανιακό;
Όλο το σώμα της είναι ποίηση αλλά από τους ώμους κ άνω είναι τραγωδία, αν όχι εκνευριστική παθητικότης.
Πουρκουά;
Δεδάγκω Μενίδου
Μετριότατη κίνηση, σε μετριότατη μουσική, εντός ενός πολλά υποσχομένου "θεωρητικού πλαισίου μετά έξυπνων τίτλων". Ορίστε παίρνω εγώ το θάρρος....
Εγώ θα συμφωνήσω με την Εδδγκμ. Η κίνηση (και λέγοντας κίνηση εννοώ κυρίως τη χορογραφία) είναι εξαιρετική. Αλλά η γνώμη μου είναι συνάρτηση εκείνων που έχω δει. Ενδέχεται όσα έτυχε να παρακολουθήσω να είναι απελπιστικά λίγα ή ανεπαρκή. Το ίδιο φυσικά θα ίσχυε αν δεν μου άρεσε η χορογραφία. Η μουσική πάλι δεν με ενθουσίασε. Αλλά την κάνει ενδιαφέρουσα το γεγονός ότι άρεσε (υποθέτω) στον Χοιροβοσκό.
Εδεδαγκμενοίδα,
Ας μην ζητάμε ευθύνες για το κεφάλι και το σώμα από την χορεύτρια, την κατά πολλούς καλύτερη χορεύτρια του κόσμου, Συλβί Γκιλέμ (που λέει κι ο μπατζανάκης). Αυτόν τον οποίο κρίνουμε, ουσιαστικά εδώ, είναι ο χορογράφος.
Αυτός ορίζει την μουσική επένδυση και το πως θα παίξει το πρώτο βιολί της ορχήστρας .
Ο σουηδός Εκ είναι θήατερ οριέντεντ.Αυτό μας βοηθά να κάνουμε υποθέσεις εργασίας για τις χορογραφίες του. Δεν θα ασχολείται με τα τριπλά τουρ αλ έρ ούτε με την μπατμάν της μπαλαρίνας. Του αρέσει να κρατά κομμάτια του σώματος σε ακινησία την ώρα που άλλα κινούνται. Δείτε στον καφενέ το βιντεάκι και θα συμφωνήσετε νομίζω.
Η δική μου ερμηνευτική ματιά στο συγκεκριμένο βίντεο και τα εύστοχα σχολιά σας περί μανιακού, ανέραστου, παθητικού, προσωπείου (και όχι προσώπου, πολύ σωστά) βρίσκονται στο παρακάτω χασηκλίδικο ποίημα:
Στων ιδανικών μου το ρέμα αφέθηκα να πλέω
Παίρνοντας σχέδιο κολυμπητή πνιμένου.
Αλλάζω στάσεις: «Σώμα, υπάκουο στην ψυχή μου γένου»
Γελάω σαρκαστικά θυμώνω κλαίω.
Το νού μου αυλακώνουνε πόθοι μοιχοί
και πιλότοι στα ιδανικά μου είναι. Κι ό,τι
αυτοί θέλουν κάνουν την ψυχή.
Άλλη φωνή, άκου , μέσα μου ηχεί!»
Δυό μικρές παρατηρησούλες:
Δείτε την κάμερα πως κινείται με τον χορευτή. Η χορογραφία του Εκ αποτελεί παράδειγμα χορογραφίας φτιαγμένης για να φιλμαριστεί. θήατερ οριέντεντ!
Σαν Σουηδός χρησιμοποιεί σουηδούς –τους κοντινούς του- για την μουσική επένδυση. Που το κακόν να χρησιμοποιήσει ο Ελλην χορογράφος την μουσική του Μπερεκέτου; Αντί του μοδέρνου Ιτο Γιαταμπάζα. Πως θα υπάγει μπροστά αυτή η χώρα; Δανειζόμενη τα πάντα!
Μπερεκέτη,
Ας όψεται ο Θείος…(σου) Παύλος. Η αγάπη πάντα στέγει:)
Που λές, μια φορά ο πρωτοψάλτης Ιωάννης μας έβαλε να πούμε Χερουβικό σε ήχο πρώτο, βράδυ της Ανάστασης. Δύο παρα τέταρτο τα ξημερώματα, να ονειρευόμαστε την μαγειρίτσα και να τον παρακαλάμε να συντομεύση, τα Τεριρέμ τεριρέμ. «Δεν ντρέπεστε» μας επιτίμησε όλους, «Σήμερα γιορτάζουμε…». Είκοσι λεπτά με το ρολοϊ
Άααανανες.
Κουκουζέλη,
Μην δηλώνεις πως με συμπαθείς. Θάθελες να μείνει μόνος; Δεν θάθελες.
Πίσω από την μέτρια μουσική και την κοινότοπη χορογραφία δείτε την χορεύτρια, την κίνηση, την ένταση ως το μεδούλι.. Απόλαυση!
Ακριβώς όπως το είπε ο ανώνυμος: Γκιλέμ και ξερό ψωμί.
Τι έπαθααα!
Μου είχαν πει πως η Συλβί Γκιλέμ ...
δεν υπάρχει.
Χάρη σ' εσάς ανακάλυψα πως είναι υπαρκτό πρόσωπο.
Και τι πρόσωπο!
Χοιροβοσκέ ευχαριστώ για την εξήγηση. Αυτό ψυλλιάστηκα κ γω αρχικά.
Πράγματι εξακολουθεί να μη μ' αρέσει η κίνηση...με απωθεί κ με εκνευρίζει.
Δεδομένου του στόχου τους όμως (το Όραμα που λέμε εμείς οι Καλλιτέχνες), ο χορογράφος κ η χορεύτρια έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά.
Διατηρώ μόνο την εξής επιφύλαξη: οι περισσότεροι είμαστε θύματα μιας ελαφράς σχιζοφρένειας (σημείο των καιρών). Γιατί δεν αναβιώνουν οι καλλιτέχνες κάτι πιο θετικό κ δημιουργικό κ αναμασούν τη δυστυχία κ την κατάντια; Καμιά φορά νιώθω σα να με προπονούν.
Δεδαγκωμένη
Δεδαγκωμένη,
Εγώ σας ευχαριστώ.
Δεν γνωρίζω για ποιό λόγο οι καλλιτέχνες αναμασούν την κατάντια.
Υποθέτω, πως έχει να κάνει με μια αίσθηση ματαιότητος η οποία δεν βρίσκει την εξηγησή της, την θεραπεία της.
Βέβαια δεν ασχολούμαι με τις τέχνες αλλα γνωρίζω πως για ν' ανα-βιώσεις κάτι πρέπει να πιστεύεις σ' αυτό. Και πίστη δεν υπάρχει στις μέρες μας σε κάτι θετικό. Αφού όλοι πιστεύουμε πως είμαστε ριγμένοι.
Ποιό ειδικοί βέβαια, να απαντήσουν σε αυτό είναι ο Μπερεκέτης,ο Πετεφρής, και οι άλλοι γερούνδιοι της παρέας:)
...απαξάπαντες σύγχρονοι νομοταγείς και καλόπιστοι πολίτες είναι ριγμένοι...
Ε-δεδαγκωμένη - Κήρυγμα με Κέρμα :)
Δημοσίευση σχολίου