15/12/08

Χοιροβοσκός: Το βυζαντινό μάθημα.



O Αρχιμανδρίτης Τύχων, ηγούμενος της μονής Σρέτενσκυ, μιλάει για όλα, μέσα από μια παράλληλη παρουσίαση των λόγων που οδήγησαν στην πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Παραλληλίζει –αν μπορεί να ειπωθεί έτσι γιατί παραλληλισμός πραγματικών γεγονότων δεν μπορεί να γίνει – σε επίπεδο ιδεολογικό - πνευματικό τα προβλήματα του τότε και του σήμερα. Μιλά για όλα, για την εξουσία, για τον εθνικισμό, για τις καταλήψεις, για τις διεκδικήσεις, για την ελεύθερη αγορά, για την πώληση των ΔΕΚΟ σε ξένους επενδυτές, για το εξωτερικό χρέος, για τους μετανάστες, για τους επαναστάτες, για τον εσωτερικό εχθρό μιας κοινωνίας, που δεν μπορεί να είναι άλλος από την παγίωση της ιδέας για καλοπέραση –στάση αντιπνευματική σε όλες τις παραδόσεις.

Θα μου πείς, και τι σε νοιάζει να κάτσεις να δείς την ανάλυση ενός Αρχιμανδρίτη –μετά τους Εφραίμηδες- πάνω στο σκοταδιστικό -όπως πολλοί αφελείς, δήθεν διαφωτιστές, νομίζουν- Βυζάντιο. Τι σε νοιάζει εσένα, πως κυβέρνησε ο Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος –δολοφόνος κι αυτός -κατά τους ίδιους αφελείς - με τις παραινέσεις ενός «εχθρού» του του Βάρδα Σκληρού, και το πώς τιμωρούσε τις δολοπλοκίες των «δυνατών» aka Βουλγαρο-βουλγαράκηδων της εποχής.

Ο Τύχων λοιπόν, τυχαίνει, να είναι πνευματικός του Βλαδίμηρου Πούτιν κι ο Μεντβέντεφ πνευματικοπαίδι του Πούτιν. Τσάριγκραντ είναι η Bασιλεύουσα, και η πολιτική δεν είναι μια σειρά από διεκδικήσεις/ υποσχέσεις χωρίς αντικειμενική δυνατότητα πραγμάτωσης,καφεδάκι στον Ιανό, και γύρος από το γυράδικο στη Ραφήνα.

Υ.Γ. Το βίντεο λόγω διαρκείας ( 70 λεπτά) το έχω ανεβάσει στο Google/ video με δυνατότητα να το κατεβάσει στο σκληρό του όποιος το θέλει. Η ετερογονία των σκοπών που λένε στην φιλοσοφία της ιστορίας.

7 σχόλια:

γου φα σο Θείος ! είπε...

μα πως κανεις ετσι...
πάλι με χρονια με καιρους παλι δικιά μας θάναι

ή έγινε ηδη δικη μας και δεν το πήραμε χαμπάρι?

για σκεψου το, δεν κανω πλάκα...

γεράσιμος μπερεκέτης είπε...

Θα σε δυσαρεστήσω, αν γράψω υπομειδιώντας;)

"έγκυρες πηγές..."

Ανώνυμος είπε...

Γράφω για να ευχαριστήσω για τις Ανιχνεύσεις που αναρτήσατε στο Youtube ("Η εκκομίκευση του Αγίου Όρους").
Η εδώ ανάρτηση με συγκίνησε.
Σ.

Γεώργιος Χοιροβοσκός είπε...

Θείε Τζιάνι Γουφόνε,
Άντε ντε να γενεί δικιά μας να πάμε να φάμε τα οψαράκια τα μισοτηγανισμένα. Πλάκα κάνω κι εγώ... έχει ωραία οψάρια και στο Τσιρίγο;-)

Γεράσιμε,

Δεν με δυσαρεστείς καθόλου.
Κι εγώ το ανέβασα για να καταλάβουν κάποιοι ότι η πολιτική γίνεται με σύστημα και η "Νέα Ρώμη" δεν χτίζεται σε μια μέρα.

Εδώ χρησιμοποιούν πολλές ιστορικές αλήθειες για να περάσουν την ιδέα για το που πρέπει να κατευθυνθεί η Νέα μεγάλη Ρωσία.

Οι Ρώσοι εμφανίζονται ως κληρονόμοι
της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας αιώνες τώρα.Γνωρίζω πολύ καλά, για παράδειγμα, την ιστορία της προσπάθειας άλωσης του Αγίου όρους με τον εποικισμο εκατοντάδων μοναχών -για να μην γράψω χιλιάδων- στις αρχές του εικοστού αιώνα.

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι το πως ενώ άλλοι κάνουν συστηματικά πολιτική, στην Ελλάδα άπαντες αναλωνόμαστε στο μελό και τις κατηγόριες ο ένας για τον άλλο. Και καταντήσαμε, κατα τον Πετεφρή να είμαστε το "Λάς Βέγκας" των Βαλκανίων.

Σ.
Και εγώ σας ευχαριστώ.

airgood@gmail.com είπε...

Οι επιθυμίες δεν είναι ιστορία αλλά επίδειξη ισχύος.
Η αφήγηση της ταινίας βρίθει λαθών και σκόπιμης επεξεργασίας, ακατάλληλη και για εγκύκλια εκπαίδευση πόσω μάλλον για ερευνητική.
Η ενασχόληση βεβαίως του πρωταγωνιστή είναι αξιοπρόσεκτη και χρήζει διαλόγου.
Αλοίμονο άν το αφήγημα επηρεάσει τη διπλωματία των Βαλκανίων και της Μ΄. Ασίας.

Γεώργιος Χοιροβοσκός είπε...

Καλο(α)γέρι,

Καταλαβαίνω πολύ καλά τι μου γράφετε.Δεν βρίθει ιστορικών λαθών η ταινία με την εννοια αυτή καθεαυτή των γεγονότων.Νόμιζω πως εννοείτε σαν λάθη την ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων.

Επίσης δεν έχει ερευνητικό χαρακτήρα το ντοκυμαντέρ αυτό όπως εξ ίσου δεν έχουν ερευνητικό χαρακτήρα (επιστημονικά ερευνητικό) τα ντοκυμαντέρ του Χίστορυ Τσάνελ.Αυτά μιμείται σε μεγάλο βαθμό.Απευθύνεται στην μεγάλη μάζα των Ρώσων πιστών,και για αυτό κάνει πολιτική. Οι Ρώσοι μετά το διάλειμμα του κομμουνισμού έχουν ξαναπιάσει την "τσαρική" πολιτική πρό της Επαναστάσεως.

Μου γράφετε πως αλίμονο άν επηρεάσει την διπλωματία των Βαλκανίων και της Μ.Ασίας.

Εχετε διαβάσει τις διπλωματικές αιτιάσεις των "Μακεδόνων" βασισμένες στην δική τους ερμηνεία για την κατ' ευθείαν καταγωγή τους απο τον Μέγα Αλέξανδρο;

Nα γράψουμε και κάτι άλλο. Η πολιτική είναι αναζήτηση Ισχύος ξεκάθαρη, μιας και ο νικητής των εκλογών π.χ. ερμηνεύει δεσμευτικά για όλους εμάς τους υπολοίπους, το πως, θα λύσει τα "προβλήματα" ή θα προωθήσει τα "συμφέροντα" της χώρας.

airgood@gmail.com είπε...

Θά προσέφερε περισότερα ένα βίντεο με την ιστορία της υδάτινης οδού των Βαράγγων στη σχέση του Βυζαντίου με τη Ρωσία, η οποία μεγάλωσε απο τότε και διαρκεί ακόμη.
Η Δύση ήκμασε απο το κόλπο-αυγό του Κολόμβου και την εξάπλωση της πέραν του Ατλαντικού.
Το Βυζάντιο παρήκμασε απο τις άγονες διενέξεις τοπικών αρχόντων που λεηλατούσαν τη πρωτεύουσα τους
μέχρι που παρέδωσαν την ασφάλεια της επικράτειας σε τρίτους τους Οθωμανούς.
Μάλλον μας έχει για Φινλανδία του Νότου παρά για Λας Βέγγας.
Ο Ναός του Σολομώντα υπήρξε σπουδαίος λόγω της επενδυτικής ικανότητας του και της συνύπαρξης εντός του Ναού των ιερών και του θησαυροφυλακίου του υπό επένδυση κεφαλαίου.
Οπότε ο Ιουστινιανός με το "Νενίκηκασε Σολομών" μάλλον δεν εγνώριζε περί τίνος επρόκειτο, ή απέκρυψε την ιστορική αλήθεια. Οπως δεν ήθελε να γνωρίζει ότι ο απόστολος Παύλος εκ Ταρσών, εχρησιμοποίησε την ελληνορωμαϊκοεβραιϊκή γνώση και τη πλατωνική φιλοσοφία.
Εν πάσει περιπτώσει η διένεξη του σε όλη τη διάρκεια Βυζαντίου, ακόμη και σήμερα είναι μία διένεξη μεταξύ Βαλκανίων και Μ. Ασίας που διεξάγεται με σφοδρότητα και στην ανάμικτη ελληνική επικράτεια.
Ας μας αφήσει λοιπόν στο πόνο μας και στο τόπο μας, ο Αρχ. Τύχων, γιατί ... θα τον φέρουμε ενώπιον του Μάξιμου του Γραικού και τότε ...

Υ.Γ. Καλή η μετάφραση, έμεινα άναυδος, καλόαγέρι!